Sprawdź te oferty:

11 MW
od 1 sty, 2025
12 MW
od 1 sty, 2025
od 1 kwi, 2025
130 MW
od 1 sty, 2025
1,7 MW
od 1 sty, 2024
od 1 kwi, 2023
od 1 paź, 2023
Aktualności

Profil energetyczny – od teraz bez tajemnic

W przypadku korzystania z energii wiatrowej, można pokryć zapotrzebowanie firmy na prąd nawet w 40 procentach. Połączenie profilu wiatrowego i profilu fotowoltaicznego pozwoli pokryć nawet 70 procent zapotrzebowania klienta. Dlatego tak ważne jest profilowanie energetyczne, dokonywane przez algorytmy.

By jak najkorzystniej kupić lub sprzedać zieloną energię, trzeba znać zarówno zapotrzebowanie na prąd, jak i skalę możliwości jej produkcji przez farmy i to w ujęciu godzinowym. OZEOS przygotowuje precyzyjnie dobrane profile energetyczne dla tych, co kupują i tych, co sprzedają energię z OZE.

W OZEOS budujemy profil energetyczny na podstawie danych uzyskanych zarówno od sprzedawców, jak i kupujących energię. By stworzyć profil energetyczny, potrzeba jednak szczegółowych danych pochodzących z układu pomiarowego, w których posiadaniu jest zakład energetyczny. OZEOS przeprowadza klientów przez cały proces gromadzenia niezbędnych dokumentów. Służy temu formularz dostępny na stronie internetowej. Dzięki temu OZEOS pozyskuje dane niezbędne do przygotowania profilu energetycznego.

Weryfikacja potrzeb i możliwości

Profil energetyczny pokazuje, jakie jest zapotrzebowanie odbiorcy na energię w poszczególnych godzinach doby w całym roku. Nie wystarczy wiedzieć, ile rocznie prądu rocznie zużywamy w firmie. Musimy wiedzieć, ile zużywamy w poszczególnych godzinach każdego dnia roku. To bardzo ważne, bo produkcja energii różni się w zależności od źródła wytwarzania – nie każda elektrownia – wiatrowa, słoneczna czy biogazowa – będzie pasowała do profilu zużycia klienta. OZEOS pomaga w doborze źródeł, z których kontraktuje energię, by najlepiej pasowały do profilu klienta.

Także sama moc instalacji czy wielkość rocznej produkcji nie jest wystarczającą do tego, by znaleźć odpowiedniego klienta.

Nawet piekarnia, w której piecze się chleb w nocy, może kupić zieloną energię z farmy fotowoltaicznej, która produkuje go w dzień. Pojawia się jednak pytanie: ile energii zużyje piekarz do wypieku chleba? I w jakim czasie – konkretnie – potrzebuje tej energii? Na to pytanie odpowiada Platforma OZEOS, która właśnie dzięki specjalistycznemu algorytmowi do profilowania, wie, jakie jest zapotrzebowanie na energię i które źródło bądź źródła zielonej energii zapewnią piekarni najlepsze dopasowanie profilowe i tym samym największą korzyść dla klienta — mówi Zbigniew Kinal, prezes OZEOS.

Dzięki profilowaniu OZEOS jest w stanie zaproponować najlepsze możliwe dopasowanie producentów energii OZE z kupującymi.

Nowe możliwości – oszczędności przy zakupie energii OZE

Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy ze skali oszczędności wynikających z zakupu zielonej energii, bazującego na danych, a nie na samej cenie megawatogodziny. Źródła OZE nie są tak stabilne w prognozowaniu, jak konwencjonalne elektrownie. Każde odchylenie wymaga bilansowania handlowego, a to może generować koszty. Dlatego jest tak ważne, by dwa podmioty, które będą zawierały kontrakt, były do siebie dopasowane profilami. Im większe dopasowanie, tym koszty niższe! To całkowicie nowa jakość w handlu zieloną energią.

Sprawdź na przykładzie case study.

Korzystają także sprzedawcy energii

Działanie platformy OZEOS opiera się na dopasowaniu profili zarówno sprzedawcy, jak i kupującego energię OZE. To dzięki temu udział zielonej energii w zapotrzebowaniu kupującego jest większy, niż w typowej ofercie dostępnej na rynku. Producent zielonej energii dzięki naszej platformie ma możliwość sprzedaży energii bardziej dopasowanej i dzięki temu uzyska lepsze warunki kontraktu.

Świadome decyzje na podstawie danych

Firmy korzystające z platformy OZEOS otrzymują przygotowany profil energetyczny. Jest to usługa wykonywana przez OZEOS gratis, na start współpracy. Dzięki znajomości swojego profilu energetycznego firma jest w stanie podejmować bardziej świadome decyzje biznesowe.

Warto podkreślić, że profilowanie zaproponowane przez OZEOS nie faworyzuje żadnej ze stron, zarówno kupujący, jak i sprzedający podejmuje samodzielną decyzję o zawarciu kontraktu.

PL