W przypadku korzystania z energii wiatrowej, mo?na pokry? zapotrzebowanie firmy na pr?d nawet w 40 procentach. Po??czenie profilu wiatrowego i profilu fotowoltaicznego pozwoli pokry? nawet 70 procent zapotrzebowania klienta. Dlatego tak wa?ne jest profilowanie energetyczne, dokonywane przez algorytmy.
By jak najkorzystniej kupi? lub sprzeda? zielon? energi?, trzeba zna? zarówno zapotrzebowanie na pr?d, jak i skal? mo?liwo?ci jej produkcji przez farmy i to w uj?ciu godzinowym. OZEOS przygotowuje precyzyjnie dobrane profile energetyczne dla tych, co kupuj? i tych, co sprzedaj? energi? z OZE.
W OZEOS budujemy profil energetyczny na podstawie danych uzyskanych zarówno od sprzedawców, jak i kupuj?cych energi?. By stworzy? profil energetyczny, potrzeba jednak szczegó?owych danych pochodz?cych z uk?adu pomiarowego, w których posiadaniu jest zak?ad energetyczny. OZEOS przeprowadza klientów przez ca?y proces gromadzenia niezb?dnych dokumentów. S?u?y temu formularz dost?pny na stronie internetowej. Dzi?ki temu OZEOS pozyskuje dane niezb?dne do przygotowania profilu energetycznego.
Weryfikacja potrzeb i mo?liwo?ci
Profil energetyczny pokazuje, jakie jest zapotrzebowanie odbiorcy na energi? w poszczególnych godzinach doby w ca?ym roku. Nie wystarczy wiedzie?, ile rocznie pr?du rocznie zu?ywamy w firmie. Musimy wiedzie?, ile zu?ywamy w poszczególnych godzinach ka?dego dnia roku. To bardzo wa?ne, bo produkcja energii ró?ni si? w zale?no?ci od ?ród?a wytwarzania ? nie ka?da elektrownia ? wiatrowa, s?oneczna czy biogazowa – b?dzie pasowa?a do profilu zu?ycia klienta. OZEOS pomaga w doborze ?róde?, z których kontraktuje energi?, by najlepiej pasowa?y do profilu klienta.
Tak?e sama moc instalacji czy wielko?? rocznej produkcji nie jest wystarczaj?c? do tego, by znale?? odpowiedniego klienta.
Nawet piekarnia, w której piecze si? chleb w nocy, mo?e kupi? zielon? energi? z farmy fotowoltaicznej, która produkuje go w dzie?. Pojawia si? jednak pytanie: ile energii zu?yje piekarz do wypieku chleba? I w jakim czasie ? konkretnie – potrzebuje tej energii? Na to pytanie odpowiada Platforma OZEOS, która w?a?nie dzi?ki specjalistycznemu algorytmowi do profilowania, wie, jakie jest zapotrzebowanie na energi? i które ?ród?o b?d? ?ród?a zielonej energii zapewni? piekarni najlepsze dopasowanie profilowe i tym samym najwi?ksz? korzy?? dla klienta ? mówi Zbigniew Kinal, prezes OZEOS.
Dzi?ki profilowaniu OZEOS jest w stanie zaproponowa? najlepsze mo?liwe dopasowanie producentów energii OZE z kupuj?cymi.
Nowe mo?liwo?ci ? oszcz?dno?ci przy zakupie energii OZE
Wielu przedsi?biorców nie zdaje sobie sprawy ze skali oszcz?dno?ci wynikaj?cych z zakupu zielonej energii, bazuj?cego na danych, a nie na samej cenie megawatogodziny. ?ród?a OZE nie s? tak stabilne w prognozowaniu, jak konwencjonalne elektrownie. Ka?de odchylenie wymaga bilansowania handlowego, a to mo?e generowa? koszty. Dlatego jest tak wa?ne, by dwa podmioty, które b?d? zawiera?y kontrakt, by?y do siebie dopasowane profilami. Im wi?ksze dopasowanie, tym koszty ni?sze! To ca?kowicie nowa jako?? w handlu zielon? energi?.
Sprawd? na przyk?adzie case study.
Korzystaj? tak?e sprzedawcy energii
Dzia?anie platformy OZEOS opiera si? na dopasowaniu profili zarówno sprzedawcy, jak i kupuj?cego energi? OZE. To dzi?ki temu udzia? zielonej energii w zapotrzebowaniu kupuj?cego jest wi?kszy, ni? w typowej ofercie dost?pnej na rynku. Producent zielonej energii dzi?ki naszej platformie ma mo?liwo?? sprzeda?y energii bardziej dopasowanej i dzi?ki temu uzyska lepsze warunki kontraktu.
?wiadome decyzje na podstawie danych
Firmy korzystaj?ce z platformy OZEOS otrzymuj? przygotowany profil energetyczny. Jest to us?uga wykonywana przez OZEOS gratis, na start wspó?pracy. Dzi?ki znajomo?ci swojego profilu energetycznego firma jest w stanie podejmowa? bardziej ?wiadome decyzje biznesowe.
Warto podkre?li?, ?e profilowanie zaproponowane przez OZEOS nie faworyzuje ?adnej ze stron, zarówno kupuj?cy, jak i sprzedaj?cy podejmuje samodzieln? decyzj? o zawarciu kontraktu.